©
Національна галерея Австралії в Канберрі поповнилася рідкісною та винятково цінною роботою — картиною «Людина з конем» (1918) норвезького експресіоніста Едварда Мунка. Цей твір, подарований колекціонером Джеффом Ейнсвортом AM у 2024 році, став однією з найгучніших мистецьких подій останніх років. Хоча твори художника часто асоціюються з темними й тривожними образами, значну частину його творчості становлять пейзажі та сцени сільського життя. «Людина з конем» — пізній твір, створений у період його усамітнення в маєтку Екелі поблизу Осло. У цей час, уникаючи життя в місті, Мунк звернувся до природи, вбачаючи в її станах відображення власних душевних переживань. На полотні зображено селянську сцену: у центрі — сивий кінь на пасовищі, поруч — селянин, а вдалині — люди, що працюють на полі під величним червоним сонцем. Найвідданішою «моделлю» Мунка в цей період став його кінь Руссо — саме він зображений у подарованій картині. Попри численних жінок-моделей, які позували йому в Екелі, саме цей кінь став постійним персонажем його пізньої творчості. Національна галерея вже має кілька графічних творів Мунка, зокрема вишукану літографію «На хвилях кохання» (1896). Нове ж надходження — «Людина з конем» — є не просто доповненням, а справжнім проривом, зважаючи на астрономічні ціни на роботи Мунка на світових аукціонах. Завдяки щедрості мецената, ця робота зайняла почесне місце в експозиції поруч із «Блакитними жердинами» Джексона Поллока.
"Man with Horse" by Edvard Munch – A Significant Acquisition for the National Gallery of Australia
The National Gallery of Australia in Canberra has added a rare and exceptionally valuable piece to its collection – the painting Man with Horse (1918) by Norwegian expressionist Edvard Munch. Donated by collector Geoff Ainsworth AM in 2024, this work has become one of the most significant art events in recent years.Although Munch’s works are often associated with dark and unsettling imagery, a significant portion of his oeuvre consists of landscapes and rural scenes. Man with Horse is a later work created during Munch's period of isolation at his Ekely estate near Oslo. During this time, he sought refuge from urban life and turned to nature, finding reflections of his inner turmoil in its moods. The painting depicts a rural scene: in the foreground, a grey horse is grazing, while a peasant stands beside it, and in the distance, people are working the fields beneath a magnificent red sun. Munch’s most reliable "model" during this period was his horse, Rousseau – the very horse featured in this painting. Despite numerous female models who posed for him at Ekely, it was this horse that became a constant figure in his late works. The National Gallery already holds several of Munch’s graphic works, including the exquisite lithograph On the Waves of Love (1896). The newly acquired Man with Horse is not just an addition, but a major breakthrough, considering the astronomical prices Munch’s works fetch at international auctions. Thanks to the generosity of the donor, this piece now occupies a prominent place in the gallery’s collection, alongside Jackson Pollock’s Blue Poles.
398