©
Платформа Favikon оприлюднила рейтинг 20 найвпливовіших контент-креаторів Люксембурга. За даними Digital 2025, понад 300 тисяч мешканців країни активно користуються соціальними платформами — тож оголошення списку миттєво викликало резонанс. Особливу увагу привернула lifestyle-блогерка Інез, яка посіла 20-те місце. Її контент — від порад із догляду за кучерявим волоссям і фітнес-рутин до щирих щоденників — активно обговорюється в Instagram та TikTok. Інез стала прикладом нової генерації креаторів, які поєднують естетику з культурною ідентичністю: у її випадку — це зв’язок з алжирським корінням. У списку також імена, що формують різні обличчя сучасного люксембурзького креативного середовища: фешн-фотограф Ів Кортум, візажист Лука Де Мікеле, шахістка та стримерка Фіона Стайл-Антоні, а також фінансова дослідниця та фітнес-ентузіастка Гюльджан Башкурт. Їхній контент — від високої моди до популяризації науки — ілюструє виняткову жанрову та соціальну різноманітність цифрової сцени Люксембургу. Багато експертів уже назвали рейтинг соціальним зрізом 2025 року, що відображає, хто формує інформаційний настрій країни. На тлі стрімкого зростання ролі TikTok, уваги до особистих брендів і розвитку креативної економіки, підбірка Favikon стала своєрідним дзеркалом культурної самопрезентації Люксембургу — молодого, мультикультурного, амбітного.
Luxembourg Names Its Most Charismatic Influencers — Voices of New Meanings and Digital Impact in the Modern Era
The platform Favikon has unveiled its ranking of the 20 most influential content creators in Luxembourg. According to Digital 2025, over 300,000 residents in the country are active users of social media platforms — and the announcement of the list immediately sparked wide public attention. Special interest was drawn to lifestyle blogger Ines, who ranked 20th. Her content — spanning curly hair care tips, fitness routines, and personal reflections — is actively discussed on Instagram and TikTok. Ines exemplifies a new generation of creators who blend aesthetics with cultural identity; in her case, embracing her Algerian roots. The list also includes names that represent the many faces of Luxembourg’s vibrant creative landscape: fashion photographer Yves Kortum, makeup artist Luca De Michele, chess player and streamer Fiona Steil-Antoni, as well as fintech researcher and fitness enthusiast Gülcan Başkurt. Their content — from haute couture to science communication — illustrates the remarkable genre and social diversity of Luxembourg’s digital scene. Many experts have already called the ranking a “social snapshot of 2025,” reflecting who is shaping the country’s information climate. Amid the rapid rise of TikTok, growing attention to personal branding, and the expansion of the creative economy, Favikon’s selection has become a cultural mirror of Luxembourg itself — young, multicultural, and ambitious.
©
579