У Києві ентузіасти оновили «Водограй» — символ «старої» Троєщини

14.04.2025

У Києві нове життя отримала монументальна скульптура «Водограй», розташована в спальному районі Троєщина біля кінотеатру «Флоренція». Ініціативу з оновлення об’єкта реалізувала група молодих художників, дослідників радянського модернізму та урбаністів. Автор скульптури — Ернест Котков (1931–2012), видатний український монументаліст, живописець, скульптор і дизайнер. Один із провідних представників «київської школи» монументального мистецтва, Котков відіграв важливу роль у формуванні візуального образу як радянської, так і пострадянської України. Його творчість поєднувала архітектуру, живопис, мозаїку, скульптуру та декоративне оформлення в єдиний мистецький простір. «Водограй» — яскрава мозаїчна абстракція, що нагадує квітку або фантастичну рослину, що виростає із землі — є характерним зразком естетики пізнього радянського модернізму. Відновлена робота стала не лише прикладом збереження спадщини, а й важливою частиною міського ландшафту. На Троєщині збереглися ще дві роботи Коткова: «Пам’яті жертв Чорнобиля» та «Букет» (пам’яті Володимира Висоцького), створені в 1986–1988 роках. Разом вони утворюють монументальний триптих, що зберігає колективну пам’ять у міському просторі столиці.

Kyiv’s “Vodohrai” Fountain Restored as a Symbol of Soviet-Era Troieshchyna

In a powerful gesture of cultural restoration, a collective of young artists, researchers of Soviet modernism, and urbanists has come together to revive Vodohrai — a monumental sculpture located in Kyiv’s residential district of Troieshchyna, near the Florence Cinema. The piece was originally created by Ernest Kotkov (1931–2012), a prominent Ukrainian monumental artist, painter, sculptor, and designer. A key figure of the so-called “Kyiv School” of monumental art, Kotkov was instrumental in shaping the visual language of both Soviet and post-Soviet Ukraine. His approach — a fusion of architecture, painting, mosaic, sculpture, and decorative design — reflected a broader ambition to synthesize the arts into cohesive public forms. Vodohrai, a striking mosaic-clad abstract composition, resembles a blooming flower or a fantastical plant emerging from the earth — a signature aesthetic of late Soviet modernism. The fountain, now reanimated by a new generation, embodies the enduring legacy of public art in Kyiv’s urban fabric. Two additional works by Kotkov remain in the Troieshchyna district: In Memory of the Victims of Chornobyl and Bouquet (dedicated to Vladimir Vysotsky), both created between 1986 and 1988. Together, these sculptures form a lasting tribute to a period in Ukrainian art when monumental design met collective memory in the city’s most populous neighborhoods.

608
Інші матеріали розділуМистецтво:
Дмитро Гнатюк: спогади та уривки з інтерв'ю
767
On March 28, 2025, Ukraine marks the 100th anniversary of the birth of the legendary opera singer Dmytro Hnatyuk (1925–2016)
70 років відзначає українська письменниця - Леся Вороніна
282
Famous Ukrainian writer, journalist and translator Lesia Voronina (real name: Olena Anastasievna Voronina) celebrates her 70th birthday.
Музична спадщина Володимира Івасюка живе у голосах молоді
241
Volodymyr Ivasyuk (March 4, 1949 – April 27, 1979) was a distinguished Ukrainian composer, poet, and musician, best known as the creator of the iconic song Chervona Ruta.
«Україна повинна визнати 15 лютого днем жертв афганської авантюри московських терористів»
261
Уривок з книги Михайла Маслія про гастролі ВІА "Ватра"у Афганістані
Інтелектуальний стриптиз та симулякр Аліни Паш. Завдяки скандалу, мало хто звернув увагу на текст пісні
964
«Віче формувало код етнічних спільнот». Можливо, вперше в історії жаргон культурології став рядками естрадної пісні.