©
У центрі Сан-Франциско (штат Каліфорнія, США) встановлення монументальної скульптури оголеної жінки без попереднього громадського обговорення викликало гостру реакцію серед містян. Йдеться про артоб'єкт R-Evolution — 14-метрову бронзову постать жінки з розпростертими руками, яку розмістили на площі Ембаркадеро, одному з найбільш людних місць міста. Вага скульптури становить близько 14,5 тонн. Проєкт реалізовано коштом приватних меценатів, що дозволило оминути публічне обговорення та процедурні погодження з громадою. Після появи фото інсталяції в соціальних мережах, скульптура стала об'єктом масових критичних дописів. Деякі мешканці вважають, що її вигляд є недоречним у міському просторі, а розміщення — невдалим. Серед найпоширеніших коментарів у соцмережах: «Цього ніхто не просив», «Краще б на ці гроші збудували громадську вбиральню», або «Щоб дістатися до Ferry Building, доводиться проходити між її ногами». Попри хвилю критики, автори проєкту стверджують, що скульптура має символізувати силу, гідність і свободу жіночого тіла. Утім, для значної частини місцевої громади несподівана поява об'єкта викликала більше подиву та обурення, ніж захоплення. Очікується, що міська рада розгляне питання про доцільність і подальшу долю скульптури на найближчому засіданні.
14-meter-tall naked woman stirs up San Francisco
A 14-meter-tall statue of a naked woman, installed without prior public consultation, has triggered heated debate in the heart of San Francisco, California. The sculpture, titled R-Evolution, depicts a nude woman with arms outstretched and now dominates Embarcadero Plaza — one of the city’s busiest locations. Erected in early April, the 14.5-ton figure bypassed the usual public approval process due to being privately funded. This sparked discontent among local residents, many of whom expressed frustration that such a provocative monument was installed without community input. The controversy intensified when photos of the statue circulated on social media, drawing a flood of critical reactions. Among the most repeated comments: “Nobody asked for this statue,” “That money could’ve been better spent building a public restroom,” and “To get to the Ferry Building, we now have to walk between her legs.” While some defend the work as a statement about female empowerment and body acceptance, others see it as a tone-deaf installation imposed on public space without dialogue — a literal and figurative monument to division in the city’s cultural landscape.
76